Mana Pergi Telor Pemimpin UMNO ?

Tak dengar kah setiap hari Dajjal & The Gang menyalak, meracun fikiran rakyat?

Tak nampak kah si Baju Hitam nak jatuhkan kerajaan?

Tak baca kah tulisan Red Bean Army yang terus mempertikai Perlembagaan Persekutuan?

Tak lihat kah perbuatan Cina DAP yang terang-terang tak sukakan Islam?

Jadi, mana suara-suara kamu?

Apakah kau harap Najib dan Zahid sahaja bekerja?

Apa kau harap mereka berdua sahaja perlu berteriak kiri dan kanan?

Apa kah kerana orang suratkabar, orang TV tak masukkan suara dan gambar kau? Nak glamor sahaja? Nak berlakon?

Tak ada cara lain ka kalau nak berjuang? Tak kan nak masuk TV dan nama masuk suratkabar baru nak berjuang?

Apakah kau pemimpin UMNO jumud? Tak ada idea? Hanya nak duduk di kerusi empok?

Apakah kau hanya jaga orang-orang kau? Apabila berlaku pertandingan dalam UMNO baru kau nak sibuk?

Kenapa kau biarkan NGO-NGO  Melayu sahaja bersuara lantang ?

Kenapa biarkan Bloggers-bloggers sahaja yang sibuk berjuang di alam maya? Mana suara kau?

Tahukah kau bahawa ramai rakyat Melayu biasa berjuang tanpa jawatan, tanpa bayaran?

Kenapa suara kalian pemimpin UMNO suam-suam kuku? Melepas batuk ditangga?

Dah lama aku perhatikan situasi ini. Sampai bila lagi?

Adakah kau mau sedar bila sahaja UMNO jatuh?

Aku sayang UMNO…

 

BN menanglah…

TAJUK tersebut sudah membawa mesej jelas bahawa BN telah pun diberi mandat oleh rakyat pada PRU-13.

Menang tetap menang. Apatah lagi kemenangan itu diiktiraf dan diperakukan oleh para pemerhati antarabangsa.

Awang ulangi BN menang. Maka usahlah segan-segan dan menyorokkan kepala apabila terus diserang oleh pakatan pembangkang yang gagal membentuk kerajaan pusat.

Bangkitlah melawan segala tohmahan. Jangan biarkan kelompok yang kalah kelihatan menang.

Awang harap semua pemimpin BN termasuk menteri dan menteri besar serta ketua menteri lebih agresif mempertahankan kemenangan.

Lebih-lebih lagi sayap parti, janganlah pasif.

Tampillah dengan lebih menyakinkan untuk menjawab gelombang penipuan dan manipulasi pembangkang terutama DAP dan PKR, yang sudah melampau.

Sampai bila mahu mengharapkan pemimpin-pemimpin badan bukan kerajaan (NGO), ahli-ahli akademik dan pihak-pihak yang pro BN untuk menjadi perisai?

Awang harap sangat para pemimpin pelapis dan muda BN memperbaharui iltizam melawan pembangkang apatah lagi ketika parti dan kerajaannya diasak habis-habisan.

Mahu jawatan dan kedudukan tetapi mengambil jalan selamat dalam karier politik. Dalam perjuangan, belajarlah mengambil risiko dan bersedialah untuk bermandi lumpur.

Sejak keputusan PRU-13 pada 5 Mei lepas, Awang naik bosan melihat sindrom senyap dan malu.

Hanya segelintir pemimpin BN ke hadapan sementara yang lain menyerahkan kepada Perdana Menteri, Najib Tun Razak dan timbalannya, Muhyiddin Yassin memikul beban.

Sikap sedemikian hanya memberi isyarat yang salah dan mengelirukan kepada majoriti rakyat yang telah memberi mandat kepada BN.

Selain inilah masa untuk memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat semua kaum dan menunaikan segala janji, inilah juga masa untuk tampil lebih lantang, yakin dan sistematik dalam menyanggah pembangkang.

Lebih-lebih lagi kepada UMNO. Inilah masa untuk bersama-sama Najib membawa kebangkitan baharu. Hargailah sokongan orang Melayu dengan menggilap perjuangan UMNO dan memperkukuhkan lagi perpaduan dalam parti. Tetapi sebelum itu tolong bangkit pertahankan kemenangan ini. Inilah masanya. Tolonglah…

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Rencana/20130526/re_04/BISIK—BISIK-AWANG-SELAMAT#ixzz2UNbmWZlQ
© Utusan Melayu (M) Bhd

Adoi… Pakatan Rakyat Menang ‘Popular Votes’ ?

Sumber : SyedOutsideTheBox

I knew there was something not right about this “we won the popular vote” crap that is being bandied about by the Pakatan Rakyat.

Folks, numbers dont lie – so they say.  I was waiting for information like the following table to come out from the Pakatan Rakyat. This table is from Malaysiakini.

I hope others will also analyse these numbers. This will put a stop to their claims of winning the popular votes. It is all bullshit. I repeat – it is all bullshit.

This table is from Malaysiakini ok – a Pakatan Rakyat website. I repeat this table is fromMalaysiakini – a Pakatan Rakyat website.

From the tabulation provided by Malaysiakini you can see straight away that theBarisan Nasional won the POPULAR VOTES in NINE States PLUS in the Wilayah Persekutuan areas of Labuan and Putrajaya.

I am not talking about Parliamentary seats. I am talking about Popular Votes. The Barisan Nasional has caried the POPULAR VOTE in NINE STATES and the Wilayah Persekutuan areas of Labuan and Putrajaya.

The Pakatan Rakyat has carried the popular votes only in the FOUR States of Kelantan, Penang, Perak and Selangor.

PLEASE READ CAREFULLY OK

  1. THE BARISAN NASIONAL HAS CARRIED THE POPULAR VOTE IN NINE  STATES PLUS THE WILAYAH PERSEKUTUAN OF LABUAN AND PUTRAJAYA.
  2. THE PAKATAN RAKYAT HAS CARRIED THE POPULAR VOTE IN ONLY FOUR STATES.

Now lets look at the numbers in detail.

The Pakatan Rakyat won a total of  5,624,084 votes throughout Malaysia (including Sabah and Sarawak).

The Barisan Nasional won a total of 5,262,983 votes throughout Malaysia (including Sabah and Sarawak).

This means the Pakatan Rakyat won 5,624,084 – 5,262,983 = 361,101 more votes than the BN throughout Malaysia.

But the Pakatan Rakyat HAS LOST the POPULAR VOTE IN NINE STATES AND IN THE WILAYAH PERSEKUTUAN OF LABUAN AND PUTRAJAYA.

So how did the Pakatan Rakyat get that extra 361,101 votes?

Here is the answer:

  • In Kelantan the Pakatan Rakyat won 412,949 – 355,627 = 57,332 extra votes.
  • In Penang the Pakatan won 492,863 – 229,859 = 263,004 extra votes.
  • In Perak the Pakatan won 624,344 – 512451 = 111,893 extra votes
  • In Selangor the Pakatan won 1,044,758 – 685,502 = 359,256 extra votes.
  • In KL the Pakatan won 425,352 – 227,268 = 198,084 extra votes.

You can see very, very clearly that the Pakatan Rakyat has won the popular vote in those States with large Chinese populations ie Penang, Perak and Selangor plus WP Kuala Lumpur. This is where their extra 361,101 votes came from.

Even in Malay majority Kelantan, the Pakatan’s majority of the popular vote is very slim – only 57,332 extra votes.  Wherever Malays are predominant, even in Kelantan, the BN has won more Malay votes.

If we add up the Pakatan’s majority votes in the three States of Penang, Perak,  Selangor and KL (with large numbers of Chinese voters) it adds up to  932,237 votes. Plus Kelantan their total majority throughout Malaysia is 989,569 votes.

Very, very clearly these are Chinese votes from Penang, Perak, Selangor and KL.

Quite obviously then this 989,569 vote majority in Penang, Perak, Selangor, Kelantan and KL has been diluted by the BN in other states, resulting in a final majority of only 361,101 votes for the Pakatan throughout Malaysia.

This is a huge wallop for the Pakatan Rakyat. With a 989,569 majority they should have caried the whole country. But they did not. Why not? Because the huge bulk of their votes are found among large Chinese voter populations in Penang, Perak, Selangor and Kuala Lumpur.

This confirms that the PR carried the huge majority of Chinese votes. This also confirms that the PR does not represent the majority of the Malay votes. That is why they cannot win the general elections. The Pakatan does NOT have the Malay vote.

SO THE PAKATAN RAKYAT HAS LOST THE POPULAR VOTE IN:

  1. Perlis
  2. Kedah
  3. Terengganu
  4. Pahang
  5. Negeri Sembilan
  6. Johor
  7. Melaka
  8. Sabah
  9. Sarawak
  10. WP of Labuan & Putrajaya

 

Sumber kata-kata dibawah : StopTheLies

Saya harap sahabat Bloggers, Media dan pihak Penerangan UMNO dan BN akan menyebarkan analisa ini untuk fahaman ramai. Fakta-fakta ini harus di sebarkan secara meluas supaya paling ramai orang akan faham kebenaran ini. BN telah menang undi popular di sembilan buah negeri serta WP Labuan & Putrajaya.

Pakatan Rakyat menang undi popular hanya di empat buah negeri saja. Selain Kelantan, Pakatan Rakyat menang undi popular di Pulau Pinang, Perak dan Selangor di mana terdapatnya paling ramai pengundi Cina.

Apa Lagi Orang Bandar Mahu?

Kenapa BN dan UMNO sangat sukar  untuk memenangi hati pengundi  kawasan Bandar?

Soal pembangunan adalah perkara yang wajib dan pasti akan berlaku disekeliling orang bandar?

Jadi, elemen pembangunan bukan keutamaan penduduk Bandar?

Pemikiran dan kemahuan masyarakat bandar sentiasa lebih kompleks?

Kenapa orang Cina sukar ditewaskan di kawasan Bandar?

Adakah orang Cina Bandar adalah rasis?

Kenapa Melayu bandar juga mula menolak BN?

Orang bandar tak memilih wakil rakyat mereka mengikuti Bangsa?

Sampai bila kawasan bandar akan sentiasa dikatakan akan ‘lekat’ dengan Pembangkang?

Apakah nilai seorang ‘wakil rakyat’ bagi orang bandar?

Apakah BN gagal memahami kerencaman penduduk, budaya dan sosio ekonomi penduduk bandar?

Apakah menteri bandar mesti datangnya dari bandar juga?

Abrahman

YB Dato Ab Rahman Dahalan.

Ahli Parlimen Kota Belud adalah Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan?

Boleh jadi pejuang kota ka?

Boleh tawan hati orang Penang, kerenah orang KL, orang JB ka?

Ada gaya YB Shahril Samad ka? Ada gaya Wee Choo Keong ka? Ada gaya Lee Lam Thye ka?

Nak isi kuota Sabah ka? atau nak memenangi hati orang-orang bandar?

Pernah dengar teriakan No Corruption? Tranparency? Efficiency? Jalan Jamm..? Pengangkutan awam teruk? Persekitaran Hijau? Udara tercemar? Kebebasan Bersuara? Mahalnya duduk KL? Too many foreigners!? Safety First? LGBT? Pluralisme? Masalah Sosial? Freedom? Bebas Beragama? Tension, tension, stress stess and all other ‘good’ jargon words?

Teriakan-teriakan itu  banyak datang dari mulut orang Luar Bandar atau Bandar?

Aku Pengundi Bandar.. 🙂

UNDILAH MALAYSIA!

MIC Jawab Bagi Pihak DAP?

Bila masa kita melarang penggunaan dan pengajaran bahasa lain?

Tak boleh kah penggunaan dan pembelajaran Bahasa Tamil di sekolah kerajaan dilakukan?

Siapa kata score 6As, 7As boleh jadi warganegara Malaysia yang baik tanpa sikap perkauman melampau?

Nak jaga bahasa ka atau nak tebalkan lagi perkauman supaya “Tak India Hilang di Malaysia”?

Berapa kerat pemimpin MIC yang Bahasa Malaysianya lawas?

Nak Bahasa Malaysia lawas atau Bahasa Tamil yang digunakan seharian lebih lawas?

Nak mana lebih lawas? Integrasi Nasional atau Perkauman?

Kenapa Melayu yang sibuk tentang Perpaduan, dia orang sibuk perkauman?

P/S – Halloo Mr Air Asia yang nak ugut UM… di mana anda ???? Meluat ke tidak ni ???

  • Datuk Seri G. Palanivel

Palanivel said, vernacular schools have been in existence for a long time, even before independence and it is against the Federal Constitution to abolish these schools. (Photo by:Hussein Shaharuddin/The Mole)

Call To Abolish Vernacular Schools Against Federal Constitution – Palanivel

By:Chandravathani Sathasivam and Soon Li Wei

KUALA LUMPUR, May 13 (Bernama) — The call to abolish Chinese and Tamil vernacular schools is not a good idea and is against the Federal Constitution, said MIC President Datuk Seri G. Palanivel, Monday.He said the schools have been in existence for a long time, even before independence, and it is very sad to note that there are still people questioning the existence of vernacular schools.

“We are strongly against it as this is one of the rights under Article 152 of the Federal Constitution, where no person shall be prohibited or prevented from using or from teaching or learning any other language,” he told Bernama.

Palanivel was responding to a suggestion by Universiti Teknologi Mara (UiTM) pro-chancellor Tan Sri Abdul Rahman Arshad’s call to abolish vernacular schools in favour of a single stream school which uses Malay-language as a medium, at a forum, on Sunday.

“We have statistics to show that more than 1,000 Ujian Penilaian Sekolah Rendah Tamil school students have scored 7As and 6As, so it does not matter which type of school a child goes to, they all use the same national syllabus,” he said.

Palanivel also stressed that the contributions of students to the society should be judged by the quality of students, their patriotism and what they give back as contribution to the society.

Echoing similar sentiments, the coordinator for the Action Plan for Future of Tamil Schools, Prof Dr N.S. Rajendran said this kind of stereotyping must stop for the sake of maintaining unity among the multi-racial population of Malaysia.

“Each and every one of us is responsible to promote unity and that includes the life outside of schools. It is just not fair to single out the vernacular schools claiming they work against unity when in reality there are at least five types of schools which exist and continue to grow in Malaysia,” he said.

Meanwhile, MCA Youth education bureau chief, Chong Sin Woon believes unity problem will still exist, even if the vernacular schools are abolished.

He added that it is inappropriate for certain people to blame disunity on vernacular schools, as the efforts to increase national unity lies in the shoulder of everyone including the government.

“It is proven vernacular schools have contributed to the education system by providing opportunities for children to learn various languages including their mother tongue, thus having ability to master them, and contribute efficiently towards nation building,” he said.

— Bernama Monday, May 13, 2013

Panggil Aku Dengan Bin Bapak?

Aku tak faham dengan ramai Bangsa Cina Malaysia. Kalau aku marah, dikatakan pulak aku ni rasis.

Aku berniaga seharian berjumpa pelbagai bangsa, tetapi sesuatu yang buat aku marah dan mendidih hati adalah apabila orang Cina menalipon aku dan memanggil aku dengan “Bin Bapak” aku. Nasib baik nama bapak aku bukan Bin Laden.

Heran aku, setelah bertahun-tahun hidup di Malaysia, masih tak tau cara nak memanggil kita dengan cara yang sesuai. Aku Melayu, panggil ajer lah En Kamaruzaman atau Mr Kamaruzaman atau Tuan Kamaruzaman. Apa masalahnya?

Yang panggil “Bin Bapak” aku tu adat mana? Bukan budaya Malaysia lah. Disini ada orang Melayu, ada India, ada Kadazan, ada Iban, ada Sikh. Belajarlah sedikit budaya orang lain. Jangan sampai buat orang tersinggung dan sakit hati.

Sebab itu jangan duduk bawah tempurung, nak sekolah pun sekolah sendiri. Tak mau campur bangsa lain. Bila orang jerit 1Malaysia, dia jerit jugak. Bila masa praktik langsung tak tau. Hingga sekarang, cakap Melayu bahasa kebangsaan pun masih tak lawas-lawas!

Aku sokong “Satu Sekolah Untuk Semua” (SSS).